Idén kivételesen nem a világ megmentése lesz a küldetésünk. Egy a világot már megmentő és méltatlanul elfeledett nyugdíjas jedinek kell segítenünk. Története a messzi Tatuin bolygón kezdődött és itt is ér véget. Jedierejét és hirtelen haragú apja miatt kézfejét elvesztve próbálna boldogulni nagybátyja farmján. Szemeitekből a könnyeket morzsolva próbáljátok végigolvasni a szabályokat és megalkotni a világ legeslegjobb jedikesztyűjét.
A Tatuin:
Egy 8x8m-es 20cm magas palánkkal határolt terület. A padlózat parketta vagy irodai padlószőnyeg (január elején kiderül).
A Tatuin 3D-ben
Pálya 2D
A célterületek:
A pályán 15 pontot érő célterület és 20 kisebb akadály található. A feladat a kockák eljuttatása a különböző pontot érő célterületek tetejére. Az A célterület négy kicsi oszlopon helyezkedik el mely összesen 40cm x 40cm alapterületű.
Célterület |
Hosszúság |
Szélesség |
Magasság |
Pontszám |
A | 30cm | 20cm | 36cm | 108 |
B | 32cm | 22cm | 34cm | 72 |
C | 30cm | 21cm | 26cm | 36 |
D | 30cm | 26cm | 21cm | 12 |
E | 20cm | 15cm | 13cm | 0 |
Célpontok,méretek,pontok
A Tatuin kocka:
A küldetés indulásakor 20db a csapat színével jelölt kockát lehet elhelyezni a roboton. A kocka mezei földi megfelelője a pöttyös dobókocka:
15x15x15mm +/-2mm ~3gramm műanyag dobókocka
Lehet saját kockákat is hozni, de rendelkezni kell mind a 4 különböző színű (piros,kék,zöld,lila) készlettel.
A légpárnás kockarakó:
A verseny és a feladat:
A csapatokat egy program sorsolja négyes csoportba. Egy küldetés ideje 15-20 perc. A nap folyamán a versenyen elindult csapatok száma alapján egy csapat akár 3-6 alkalommal is összemérheti technológiája fejlettségét a többiekkel. Az első kör után (minden csapat elindult a pályán 1x) a legtöbb pontot elért csapat a legkevesebb pontot elérő csapattal és a ponttáblázat számtani közepén elhelyezkedő 2 csapattal kerül össze. A második legtöbb pontot elérő a második legkevesebb pontot szerzett csapattal plusz a ponttáblázat közepéről +2 csapat és így tovább. Hasonló pontszám esetén a csapat nevének abc sorrendje dönt. Három forduló után a 8 legtöbb pontot elért csapat külön döntőt vív a győzelemért. Előfordulhat, hogy egy csapatnak egymás után kell pályára lépnie így a robot energiaellátását erre az esetre méretezzük vagy gondoskodjunk tartalék aksiról. A megszerzett pontok folyamatosan összeadódnak így a döntőbe jutott csapatok extra pontokat szerezhetnek.
A robotok elhelyezésére és felkészítésére 5 perc áll rendelkezésre. Aki nem tud elindulni a forduló végéig próbálkozhat, de az óra ketyegni fog.
Minden célterületen a csapat által első alkalommal és csak egy lerakott kockáért jár a pont. A pont abban a pillanatban jár amikor a kocka érinti a célterületet és leválik a robotról. A forduló végén minden célterületen lévő kocka újra pontot ér, de a célterület adott pontszámán osztoznia kell más csapat ugyanazon a célterületen lévő kockáival. Egy példa: 72 pontos a célterület. A “B” csapat lerakott egy kockát az 72 pont. Jön “C” csapat és ő is lerakja a kockát ez neki is 72 pont. A forduló végén kettejük kockája csak 36-36 pontot ér ezért “C” csapat elemi érdeke, hogy “B” csapat kockáját eltüntesse a célterületről megszerezve a teljes 72 pontot.
Idén nincs szabály a feltartásra, akadályoztatásra. Továbbra is érvényes viszont, hogy egymás robotjaiban szándékosan kárt tenni nem lehet. Amennyiben két robot összeakad és patthelyzet alakul ki amit nem sikerül feloldani, mindkét csapat real-time a kiindulási pontra kell visszavigye a robotot.
A nap folyamán végig lehet barkácsolni, programozni, módosítani a roboton.
A Jedikesztyű:
Az irányítás valós időben egy kézfejre (csuklótól az ujjhegyig) szerelt szenzorok segítségével történhet vagy a kéz mozgását feldolgozó rendszer segítségével. Erre a célra kifejlesztett gyári eszköz (kinect, leapmotion, vr kesztyű) nem használható, de a működési elv utánépíthető.
Tesztelés stb:
A pályát péntek reggel kezdjük építeni. A tapasztalatok alapján délután háromra nagy vonalakban kész leszünk. Szokás szerint egész éjszaka lehet majd tesztelni, ‘csinosítani’ a robotokat. Alapvetően egész jó szokott lenni ez is. Aludni a tornateremben lehet, hálózsákot hozzatok, tornaszivacs melegvizes tusoló van.
A versenyre február végéig lehet jelentkezni, de ahogy a fejlesztést ezt se hagyjátok a végére.
A verseny szombat 10.00-kor kezdődik és 18-20.00-ig tart, utána afterparty. Szombat este is itt lehet aludni, így nem kell éjszaka útnak indulni.
Az idei verseny más mint az elmúlt 8 évben megszokott. Mikor lelki szemeim előtt elképzelem a versenyt és mondjuk a döntőt, látok sok fiatal mérnököt akik a levegőben markolva a semmit próbálják osztani az erőt. Úgy gondolom ez érdekes és egyedülálló pillanat lesz. Nehéz feladat és nagy technológiai kihívás melyhez ezúton szeretnék annyit hozzátenni:
Az erő legyen veletek!
Sipos Attila
UI: kérdés esetén írjatok